Monday, September 3, 2012

Kehidupan baru...

Salam...

Hiii..hihi..alhamdulillah..pejam2..celik..dah dekt 3 minggu aku melalui kehidupan baru sebg isteri orang...haha..rasa nk tergelak pun ada..den dh jd bini orang..memng..bnyk yg lain..mula2..tu x terasa sngt la..sbb aku bru2..je melalui fasa perkahwinan..orang dulu..sesi suaikenal..lgpun masa kami kawan..kami x da memberi ape2..komitmen..pda perhubungn serius lg..lgpun..x tahu..jodoh yg tuhan tetapkan..tup2..jd jgk..

As da kawin ni..masing2..nmpk la kebaikkan dan keburukn diri..bab kata orang..perkahwinan antara pasangn ni adalah saling melengkapi..hihi..chewaaahhhh...hihi..

Ok..aku cite bab laki aku le dulu..laki aku ni agak mithali..la jgk..tp x smpai tahp soleh lg la..nape aku ckp mcm tu..sbb laki aku kena seorang yg sngt cerewet bab semua segi..tp x da la smpai dia buang terus..apa yg x disukainye..tp membebel la kje pak cik ni..hihi..dalam erti kata istilah lain..laki aku ni metroseksual..adooii..so phm2..pening gak..dr bab berpakaian smpai bab rumahtangga aku asyik kena komen je..malu gak aku dibuatnye..aisey..aku diamkn je..ni penglmn baru ni..bukn senang..nk perfectkn..naik malu pun ada..ye la..die x bg pun aku basuh bju die..die

basuhkn kete aku....die..pun masak sme ngn aku.so kiranye bnyk yg aku ringn..hihi..bab kt dpur x usah kta la..aku yg kurang skit skill masak ni..memng asyik kena gelak je la..haha...bab yg kurang laki aku ni x kaya..so bnyk yg kami kena share sme2..

tp x kisah la...mcm mne aku ble terima kekurngn die..and also him to need to accept la kan..sebb mama aku memng simple..abah aku plk..main belasah je..so en suami terima la kekurangn diri ini seadanya ye..hihi..

ok..bab aku plk..aku plk pening ngn kecerewetan laki aku..ni..aku masih blja terima setiap teguran die..naik menggaru aku dgn mcm2..undang
melaya yg laki aku buat ni..aku naik segan pun ada..semua kena ikut..sekrng perkra utama kena beljr ubah selera aku yg superb suka manis..sbb laki aku..aku bancuh teh pun..mcm rasa teh ngn air je kalau aku bancuh kt die..aisey...hihi..

ape2..pun..sekurang2..nya aku dah melanglkh setpk jauh dalam hidup aku..bnyk ble kumpul phla ble jd isteri ni..doa aku agar rumahtangga kami ni bhgia ke akhir hayat..amin...

so mne2..yg masih mencari tu bnyk2..doa ya..beruntung da kawin ni..boleh kumpul phla..insyaallah..amin asal redha suami ada semua pun ok tau..

posted from Bloggeroid

1 comment:

  1. bila aku baca blog mu ni, baru aku rasa sebenarnya mu dah temui kebahagaian mu. mayb aku yang terlalu risau sampai annoying kan mu..so sorry..aku hanyalah hamba yang lemah..aku doakan rumahtangga kalian sentiasa bahagia..dan jagalah cik suami sebaik mungkin..jangan marah2 lagi yer..xmo merajuk2..hehe..

    ReplyDelete