Thursday, February 10, 2011

Motivation for me..and for you...

mOtiVaSi bagi mereKa Yg masih Sendiri, menanti keKaSih hati Yg tk kUnjUng datang menghamPiri...


Ya Allah, akU taK ingin Sendiri...



"Dan Org2 Yg tidaK mampU berniKah hendaKlah menJaga keSuCian dirinYa, Sehingga Allah memampUkan mereka dgn kUrnia-nya... (An-Nuur:33)


YA ALLAH...
seandainya telah engkau catatkan dia akan menjadi teman menapaki hidup satukanlah hatinya dengan hatiku titipkanlah kebahagiaan di antara kami agar kemesraan itu abadi...

dan YA ALLAH...
ya tuhanku yang maha mengasihani seiringkanlah kami melayari hidup ini ke tepian yang sejahtera dan abadi...

tetapi YA ALLAH...
seandainya telah engkau takdirkan... dia bukan milikku bawalah dia jauh dari pandanganku luputkanlah dia dari ingatanku ambillah kebahagiaan ketika dia ada di sisiku dan peliharalah aku dari kekecewaan...

serta YA ALLAH...
ya tuhanku yang maha mengerti... berikanlah aku kekuatan melontar bayangannya jauh ke dada langit hilang bersama senja nan merah agar aku dapat berbahagia walaupun tanpa bersama dengannya...

dan YA ALLAH...
yang tercinta... gantikanlah yang telah hilang tumbuhkan lah kembali yang telah patah walaupun tidak sama dengan dirinya...

YA ALLAH...
pasrahkanlah aku dengan takdir mu sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan adalah yang terbaik buatku kerana engkau maha mengetahui segala yang terbaik buat hamba mu ini...

YA ALLAH...
cukuplah engkau saja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan di akhirat dengan rintihan dari hamba mu yang daif ini... jangan engkau biarkan aku sendirian di dunia ini walaupun di akhirat menjurus aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran... maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup ke jalan yang engkau redhai dan kurniakan lah padaku keturunan yang soleh amin.... ya rabbal `alamin...

X da apa yang special pun entri ni sebenarnya..hehehe..Just perkongsian..Thanks to shahril aku share..doa ni dari facebook page nyer ( Jangan marah yer shahril..blog aku ni pun masih belum ramai pembacanya..so aku rasa x da masalah berkongsi di blog ini)..juga kepada insan asal yang memasukkan entri ni..Yup buat mereka yang masih bersendiri seperti aku ni..titipkan lar doa ini dalam munajat dan solat kalian..Insyaallah Allah akan mengurniakan sebaik pasangan buat anda semua...Setiap manusia yang hadir di bumi Allah ini diciptakan dari Loh Mahfuz lagi berpasangan..Cumer kesempatan..dan masa yang membezakan...Alhamdulillah..aku sendiri menerima ketentuamNYA dengan penuh kesyukuran..Walaupun kebanyakkan teman-teman aku dah bekeluarga..dah berpunya..malah bakal berdua..(kawin ler..)...aku bersyukur sangat2 dikala aku masih diberi nikmat kehidupan yang sangat2 lah berharga..mungkin rezeki berumahtangga tu masih belum ader lagi...Ramai gak kengkawan2 ku yang kata...'ko ni gamaknya memilih sangat ni'..hehehehe..kengkawan yang disayangi..aku bukan kategori memilih ler..Lagipun aku ni bukan cun benar..nak lelaki sekacak fahrin ker...nak jadi laki..(hikhik..mention nama Fahrin Ahmad plak..suke tengok sweet...tapi x da ler berangan nak mcm tu agak2 ler cermin diri..hehehe..)....janji dier jaga aku..sayang aku..bimbing aku jadi isteri soleh...dan seorng pendengar yang setia..it's ok for me..hehehehe..memilih ke aku ni...kalau aku letak kriteria macam tu..rasanya tak kan..

Hehehehe...Insyaallah doa diatas is one of my motivation..Aku pernah mengalami saat kekecewaan..jadi tak salah titipkan doa untuk kita dapat yang terbaik dalam kehidupan kan...Sunyi..mmmm..yup tak dinafikan..tapi isi lah kesunyian tu dengan aktiviti yang berfaedah...sekrang kan zaman teknologi...banyak perkara yang dilakukan..Untk aku kalau bosan sangat..aku keluar dengan kengkawan yang masih senasib ngan aku..hikhik..( dah tak berapa nak ramai ler)...x pun ikut hobi aku..aku suka membaca ( paling aku suka komedi novel ngan motivation book..belajar pengalaman orang seronok )..suka window shopping ( kadang2 buy shopping itu yang semput duit tak cukup timing..hehehehe..tapi perutku tetap terjaga..makan penting!....hehehe)..suka balik kg..hikhik...x pun paling2 command aktiviti tambahan Tido ler!...hehehehe..korang ingat perempuan dah kawin ni leh membongkang macam perempuan bujang..oh no!..habis tunggang langgang lar makan pakai laki dan anak2..nanti..hahaha..so masa bujang ni nikmati lar waktu tido korang sepuasnya..hahaha..


Perempuan kalau shopping..most of them macam ni ler..penuh tangan..hehehehe

Tapi ada gak kawan2 aku yang share ngan aku..seronok dah berumahtangga ni..ada orang tempat kita bermanja berkongsi masalah..bertukar2 pendapat..Hehehehe..bagi aku bujang atau berumahtangga masing2 ada kelebihan dan kekurangannya..Insyaallah setiap dari kita pasti akan melalui fasa-fasa ini cuma masanya cepat atau lambat..so..kengkawan2 sekalian..sabar yer..jangan sedih2..jangan risau..buat ibunda2 di luar sana jangan risau..anak2 yang baik pasti akan diketemukan dengan pasangan yang baik...so jangan risau..kalau x da sapa nak jaga anak2 bujang jauh dimata ( kes aku ler..mak aku asyik risau aku duk sorang2 kat shah alam ni..macam ler aku duk London ker....hahaha)..jangan risua..andai niat ikhlas datang mencari rezeki pasti Allah akan lindungi kita dimana kita beraada..dan urusan kita pasti dipermudahkanNYA...

Hehehehe...today my mood is ok..for me...mana x nyer..A.B.A x da!..Ntah mana hilangnyer..hehehehe..( kepada pembaca entri yang mengenali A.B.A ni jgan kantoikan aku yer..hehehe)...kalau x aku nengok dier jer..aku dah jadi tak center..hehehehe..harap2 aku dapat habiskan 2011 ni denga penuh ketenangan lar..huhuhu..bukan aper..aku nyer meter dah kat tengah sekrang..fening dengan ini orang..adeh!..sabar jer...x komplen lebih2 aku ni bukan baik sangat..Moga2 segalanya akan beransur berjalan lancar Amin...



Dari mood kena still keep calm..terus bertukar jadi mood....


Mood slenge macam ni..hehehehe

 

No comments:

Post a Comment