Sunday, September 26, 2010

Monday Blues...


Posing bagi kasi sweet ckit...Peace!




Dam Dam Dum Stall! (Inilah stall kami!)


Stall Operasi I


Stall Operasi II...Pemenangnya ni ler...


Gerai Pembangunan I




Salam....

Monday blues..cite pasal monday blues ni..rasanya..semua orang yang kerja office hour punyer perangai macam aku ni..hehehe..mana taknya..sabtu dan ahad bersenang-lenang jer.Aku sabtu dan ahad lepas tak ada lar bersenang lenang sangat kerana ada projek jalan-jalan..dan yang sengalnya..ader gak aku pergi open house yang tak jadi..hehe..dengan erti kata lainnya tak jumpa rumah..hahahaha..biarkan ia menjadi kenangan....so bila mula hari pertama bekerja maka..momentum tu akan terbalik sikit...Apalah nak jadi ngan kita ni kan?..hehehe..sebab tu la kategori orang-orang macam aku ni..kalau tak ubah perangai memang tak akan ada anjakan paradigma dalam hidup ni..sebab tu ler gamaknyer aku ni masih seperti biasa...Aku pernah terbaca fakta antara anak melayu terkaya di Malaysia tu..ala..Tan Sri Mokhtar Al-Bukhari tu.. (Kalau salah eja harap dibetulkan)...bagaimana dia boleh menjadi antara orang terkaya di Malaysia, dia ni ada satu perangai..dier amatlah bersemangat dalam menempuh hari-hari mendatang..dan kiranya tak ada istilah blues macam kita lar..tak ada hari penutup hari dan pembuka hari dalam kehidupan dier..setiap hari adalah hari yang perlu diteruskan dengan semangat...Sebab tu lah walaupun hanya dengan kelulusan sekadar SPM dia mampu berdiri menjadi antara orang terkaya di Malaysia..kerana dia ada iltizam dalam kehidupan..Sebab tu lah kadangkala jgn diukur kemampuan manusia hanya dengan kepandaian dalam akademik....kerana kadangkala manusia boleh menjadi hebat hanya dengan jangkauan pemikiran dan semangat serta iltizam yang tinggi... Ya Allah harap-harap aku akan menjadi manusia sehebat tu...(ceh! tinggi melangit jer angan-angan)..tapi rasanya tak salah kan kita memasang angan-angan tapi kena lar ada sedikit usaha..baru lah menjadi kenyataan...Itu lah rasanya satu perkara yang aku perlu tanam dalam diri ni...huhuhu..Insyaallah moga diberi kemudahan oleh Illahi.Amin...

Oh..bercerita tentang iltizam..last week ofisku ada buat majlis hari raya..and aku pernah mention tentang pertandingan gerai tercantik...Tara...pemenangnya adalah....huhuhu..Gerai operasi I...HEHEHE...hebat kan..kiranya tak sia-sia lah diorang tu mengangkut segala perkakasan..memasang dinding buluh dan atap nipah..macam ala-ala..gerai tu memang nak teguh berdiri jer kat situ..hehehehe...Gerai bahagian aku..ok ler..walaupun x menang..jadi gerai satu Malaysia lar...siap ngan mercun lagi..hehehehe.yang penting hari tu perut kenyang...menang atau kalah x kisah adat pertandingan dan ia dijalankan just for fun jer nak mengeratkan sillaturrahim antara kakitangan...( hek eleh! ayat nak sedapkan hati ler tu...)...Ada juga pertandingan Mr. Vogue dan Mrs. Vogue..Pemenangnya Puan Zulaika..kita..hehehe..x sia-sia ler berantai-rantai,berkilat-kilat lagi fesyennya..Aku bab-bab ni memang awal-awal lagi terkeluar buku..Aku ni teramat lar simple..janji orang tak tengok aku pelik sudah..heheheh...Oh luper plak..Mr. Vogue plak En. Rosyafarid..hehehe..bab Mr. Vogue ni akan pun memang nak gelak pun ada..Pakaiannyer ala-ala penari zapin Johor...maksud aku kat sini yang menjadikan si Farid ni pemenangnya cuma kerongsang rantai kat kepala dier jer..hehehe..bukan kat kepala lar kat songkok dier..Simple gler kan jadi lelaki ni..Ada juga a few of my friends yang dapat lucky draw..aku..hahahaha..susah skit bab-bab bertuah ni...maklumlah..terlampau daulat katakan..Alhamdulillah semuanya berakhir dengan jayanya..dan officemate-officemate ku siap menapau makanan yang lebih lagi...hehehehe...aku..aku kebas kek lapis kak as ngan biskut raya kak ina jer..sebabnya niatnyer nak bagi pada orang lain.Last-last aku lupa bukan rezeki orang lain ler..hehehe..rezeki aku jugak nampaknya...yang makanan lain aku tak menapau lar lagipun orang bujang kat rumah aku tu macam chipsmore jer.Last..al tong sampah lar tempatnyer...Oleh yang demikian baiklah aku bawa balik makanan yang dijangkakan perut aku gak boleh menghabiskannya...hehehe..


Opps..sebelum aku terlupa...bercerita bagai sakan ni...mesti lah ader gambar-gambar yang akan aku kongsikan..so have a nice day...view it..oh satu lagi..jgan monday-monday blues...tanamkan azam dan semangat insyaallah...akan jadi kaya tau..hehehe...jap lagi aku nak masuk gua (nak zzzzzzzzzzz...) yer lar lau aku keluar pun bukan boleh makan kan...hehehe..bye..bye..































No comments:

Post a Comment