Tuesday, January 4, 2011

Hello...wednesday..Al-Fatihah Saudara Mas Afzal...

Salam..

Come again to blogging world...today is wednesday Hello everybody!.....i wake up with more positive feeling..dapat sumber inspirasi ker?...no..x da lar..sumber inpirasi always my dearest parent yang sentiasa keep giving support for their only daughter ni...Aku amat berterima kasih pada kak lizrin..dengan secara x sengaja aku terlihat dier seperti menangis semlm..Lalu aku tegur lar..kak lizrin..naper?..seday jer..oh nothing katanyer..akak cumer terharu lar nik..akak baca satu blog..seorang pesakit kanser (Innalillah..beliau dah pulang rahmatullah sekitar disember tahun lepas)..menderita kanser tekak..kalau ikut pemahaman aku ler..kalau tersalah tolong betulkan yer..ceritanya bagaimana pesakit kanser ni menerima takdir yang Allah tentukan sebagai hadiah yang berharga buatnyer..Baca lah ni..nik search lar masafzal.blogspot.com ..mesti akan beri kita seribu keinsafan nik..kata kak lizrin ..maka aku on ler blognyer..ternyata memang aku pun menitiskan air mata...sedih ler..macam mana seorang pesakit kanser menerima takdir yang ditentukan dengan penuh ikhlas..Aku rasa aku pun tak sehebat arwah..Malah arwah banyak menceritakan bagaimana beliau cuber menjalankan tanggugjawabnya sebagai Hamba Allah dengan penuh ikhlas walaupun dayanya tidak lah sekuat kita insan yang diberikan kesempurnaan kesihatan yang baik...Subhanallah bayangkan baru sahaja lepas kemo...dibulan ramadhan dier menanamkan niat untuk menghabiskan puasa selama 30 hari...dengan kudrat yang memang amatlah sedikit dia nekad untuk melunaskan niat berpuasa itu sebagai salah satu impiannya..Kita yang sempurna dan diberi nikmat kesihatan yang baik ni pun kadangkala mengeluh kerana terpaksa berpuasa 30 hari...Betapa kita tak bersyukurnya kan..Arwah juga sentiasa menyatakan yang mamanya adalah insan yang x pernah jemu melayan karenahnya...terpaksa menjaga anak lelakinya yang selalu dipanggilnya 'big baby'...sedih sangat2...aku doakan moga roh arwah berada bersama orang yang DIA Kasihi..al-fatihah...

Biler aku membaca blog arwah masafzal tu..maka terdetik lah dihatiku...dugaan yang tuhan beri pada ku sangat sedikit jika dibandingkan segelintir orang...Ya subhannallah aku syukur sangat2..sekurang2nya...dalam masa yang sekejap jer..aku cuber mengubati hati ni...bukannya dunia dah tiba di penghujungnya...Bagi mereka seperti arwah...semangat juang dan kesabaran yang ader adalah kekuatan yang menjadi tunjang kepada mereka dengan  masa kehidupan yang belum tentu pasti panjang dan pendeknya..kerana...penyakitnya itu...Maka..aku berfikir..yup...aku ni masih bertuah..masih indah kehidupan aku..Itu hanyalah sedikit dugaan yang tuhan beri kerana DIA amat sayangkan aku..

Maka lau ader masa jenguk ler blog arwah ini..bacalah catatan2 terakhir beliau..yang beliau titip dengan penuh kesyukuran...kerana peluang2 yang DIA berikan kepadanya...Hehehe..hari ni..aku none idea..to share..maybe tomorow..or this afternoon will come back to anie mardhiah...


No comments:

Post a Comment