Monday, January 3, 2011

Sad phase..go away....thank you Herbalife!

Salam...

Hehehe..again blogging..Pagi2 dah belasah bukak blog...sebab aku masih memerlukan feel dan spirit untuk berkerja..Thanks to Allah for giving opportunity me to still breath in this world..Yer lar...kita tak tahu besok kita masih ader atau..tak..jadi kita seharusnya menghargai kehidupan yang diberikan dengan seadaanya..Permulaan tahun 2011 mungkin bukan permulaan yang indah bagi aku..Dengan pengalaman pahit yang aku lalui..Fuh!...rupe2nya baru aku tahu penangan hati ni bukan senang nak terubat balik..Patut lar orang yang frust cinta, putus tunang sampai x lalu makan..kurus2...Baru aku tahu rasanya....lebih kurang lar..walaupun aku ni bukan dalam kategori yang tersebut..tapi kalau kasih x menjadi dan dipermainkan memang lagi perit kan rasanya...x pe lar..aku masih cuber mengubat hati dan memperbaiki yang mana kurang pada diri aku ni...Sekurang2nya..aku bersyukur ilmu agama..dan kekuatan hati yang aku ada..aku cube bangkit positif...walaupun aku masih terfikir..sempat ker aku mencari kasih baru..ader ker..kasih baru...dikala usia dah menjangkau 27 ni.orang lain walaupun masih belum step forward but thre's guy yang sudah sedia menanti...aku pulak zero on that part....subhanallah apa lar aku sengal fikir mcm tu yer....aku masih cuber bangkit balik...Allah x kan uji hambanya kalau dier tahu hambanya tak mampu menghadapinya...Yup..my sad phase is still not gone far from my life..but aku percaya aku akan kembali bangkit..cumer aku masih belum kuat..memerlukan sokongan dari mereka yang amat menyayangi aku...insyaallah aku akan cuber terus positif..cuber kembali berpijak di bumi yang nyata...hehehe..please support me ya...suasana juga membuatkan aku sedikit sukar menukar emotion itu..tapi setiap hari aku x pernah jemu berdoa moga tuhan akan berikan kekuatan kepada aku..insyaallah...and there's somebody that going to replace that part..amin....

Walaupun  aku still in my sad phase..itu bukan bermakna aku harus menangis selama-lamanya..mengenang nasib diri..come on..i'm still lucky insist of somebody yang more eagy than me...and i still have friends..still have Allah yang tak pernah mengurangkan nikmat yang DIA kurniakan padaku..Alhamdulillah aku dah ader segala2nya..and i hope i can make my family the most precious treasure that i have berbangga dengan aku...Aku mahu ma dan abah menghabiskan usia senja mereka dengan hati yang tenang..hopefully..barakah yang aku ader ini juga adalah berkat dari doa mereka...thanks ma ..abah..you're my inspiration..And alhamdulillah end of 2010 aku mengenali sahabat baru aku HERBALIFE...that change me to be more positive from what i got..gembira..yup i'm quiet happy..mengenali sahabat2 di dalam kelompok HERBALIFE ini..Selama ini aku hanya kenal HERBALIFE as a slimming supplemen..Melihatkan expanses yang harus aku sacrifies..oh no..x mungkin aku laburkan..kerana i will got nothing..i'll be change to anie yang asal...akhirnya...until i meet kak haryati...and one more thing kali ni bukan HERBALIFE yang tarik aku..Aku yang datang menyerah diri mengenali produk HERBALIFE...and alhamdulillah..the result i'm be a positve person when i am with them...Mereka adalah orang2 yang amat postive mengubah diri untuk menjadi orang yang sihat..Biler aku fikirkan kembali aku sanggup sacrifie my expanse through shopping..makan2...jalan2...wayang...and lastly there's nothing that i got..i just keep making myself..more negative and negative..Dan akhirnya aku mula decide untuk mengorbankan sedikit expenses buat produk HERBALIFE...yup walaupun bukan 100% aku dapat merasa perubahan gaya hidup aku...Banyak masa aku habiskan dengan aktiviti yang lebih berfaedah untuk aku..Apabila aku mula bersama HERBALIFE aku tidaklah sangat mengenali rakan2nya..tapi aku mengenali keseronokkan menjadi positive..Alhamdulillah..until now..aku berdoa untuk aku sentiasa dimurahkan rezeki..moga suatu hari nanti aku mampu membawa HERBALIFE ini dikalangan ahli keluarga ku...That's why i want to said THANK YOU HERBALIFE!...

No comments:

Post a Comment