Monday, January 3, 2011

2011..welcome..matured..time welcome!....

Salam...

Hehehee..dah lama x blogging rasa dah pelik pun ader..Tapi blog is my medium to share everything in my life..Tapi sejak aku dah habis belajar aku amatlah malas teramat nak on komp..Mana taknya..rutin hidup aku dah berubah sejak aku memulakan regim berdiet.petang aku akan join wani..dan adah buat workout..tak kisah lar badminton ker..gym ker...lau sorang2...aku jogging jer kat taman rumah aku .hahaha..berdiet..kadang2 rasa nak gelak pun ader...but itu lah azam tahun baru aku yang aku nekad untuk lunaskan....Ramai gak orang2 sekeliling aku yang bertanya..kenapa ko nak diet nik?...nak kawin ker?..aduh!..apa ler stigma diorang ni..asal diet jer nak kawin ker..adeh!...aku ni pak we pun duk mencari..hikhik..mana bayang nak kawinnyer..tapi ok gak insyaallah moga doa kawan2 aku tu menjadi kenyataan..sebab aku dah boring gak ni duk sorang2..hehehe.gatal!..hahaha.aku ni berdiet sebab aku rasa dah tiber masanya untuk aku berubah..sebab aku amat takut dengan penyakit2 yang pelik2 sekrang....memang lar ajal tu kiter x duga kan..itu ketentuan tuhan..tapi tanggungjawab kita juga menjaga kurniaan tuhan yang paling sempurna tubuh badan kiter..ni...aku pun sedar dengan tanggungjawab aku yang amatlah besar pada keluarga..yup family is first..sebenarnya jadi anak sulung dalam keluarga yang x ramai ni..lagi memeningkan...yer lar..semua harapan terletak bahu ni...tapi x pe lar..itu tanggungjawab yang x kan aku lepaskan..yer lar mereka jer ahli keluarga aku..mereka jer tempat aku menumpang kasih..alhamdulillah, aku syukur sangat2..punyer keluarga yang amat menyayangi aku...hehehe..sebab tu aku nak sihat!..aku nak pastikan aku akan sentiasa cukup fit untuk jaga mereka yeeha!...hehehe..

Tahun ni tahun baru..tahun 2011..Apa yang bestnya adalah aku nekad nak kuruskan badan chaiyoi!..walaupun x mendadak tapi dah banyak jugak kg dan inc yang loss...thanks so much buat kak yati and all herbalife friends...banyak aku berubah kerana mereka.. Yang sedihnya...Tahun ni jugak aku dah berseorangan kat umah sewa...roomate aku mungkin dalam 3 atau 4 bulan lagi akan naik pelamin..aku plak dah jadi kakak kepada budak2 umah aku..tu..pejam2 celik aku dah 27 tahun yer...huhu..bayangkan dari 21 umur aku, aku menyewa kat umah sewa yang sama....memang naik terasa gak lar...tapi biler aku turning back..dah lumrah kehidupan kan....so...kena accept it..as fitrah...need to be positive and strong..rasa touching plak...rindu pada kakak2 umah dulu..kak lin, kak fiza..kak laila..kak nora..sekrang susah dah nak jumper..yer lar..masing2 dah berkeluarga kan...amin..moga selepas ini tiber plak giliran aku..itu jer doa yang semanis mungkin mampu aku titipkan...sekrang aku muler terasa biler faizah roomate aku pun dah sibuk ngan urusan kawinnya...Dia juga diantara sahabat2 aku yang bertuah..menemui jodoh yang baik dan dalam masa yang singkat bakal berkeluarga...aku sebagai kawan mampu hanya menumpang gembira mereka..Masa aku belum tiba lagi...insyaallah akan ader masanya lagi...huhuhu...mungkin aku diuji dengan dugaan dan hati yang terluka ni sebab tuhan tahu aku kuat menghadapinya.sedih..aku x pandai nak menangis..maka derita kesedihan tu lebih memeritkan sebenarnya..hari ni tuhan hanya berikan sinaran matahari padaku..insyaallah andai aku sabar..suatu hari nanti dia akan berikan pelangi juga untuk aku tatapi...amin..hehehe..dulu x terasa..tapi sekrang aku dah mula terasa..sengal kan...baru aku akui apa yang officemate2 aku katakan..suatu hari aku akan merasa fasa penghidupan ini...dan aku antara insan yang terpilih kerana dia menguji aku dengan sedikit dugaan...maka perjalanan aku tak lar semudah sahabat aku faizah ni..ni belum lagi masuk bab aku menangis masa akad nikah kawan baik aku dulu..hehehe..(x nak citer ar malu lar...) .yup need to be strong....ok lar kita tinggalkan kisah aku ni..lagipun x guna bercerita lebih2 itu pengalaman pahit yang harus aku simpan..sebagai kenangan yang mengajar aku agar jadi lebih dewasa.. Lagipun bukan sebab aku x temui mr.right..hidup aku pun dah x da..cuma rezeki aku belum ader so..kena lebih berusaha..lebih nekad dalam diri...amin..moga aku terus kuat..(tapi standard ler kadang2 hati aku goyah skit..sob..sob.cuber duk tempat aku...baru tau cammana..hehehe- ni time kurang cas positif ni...)

So.2011 ni...aku dah merangka perjalanan hidup aku..aku dah mula menjenguk aktiviti2 yang aku boleh buat..yer mengisi masa lapang...cuti panjang skit aku balik kg..dapatlah bersama keluarga tersayang..lagi2 sejak dah habis degree..maka aku dah sepenuhnya menjadi addicted cuti!....hehehe..aku cuti berpada2 tau!...x da lar berderet tiap2 bulan melampau...aku jugak berkira2 nak cuber jaya berusaha nak cari peluang baru..itu lau ader rezeki ler...kena berubah angin dah ni...tahun baru wei!...hehehehe...time to stop now..yang penting dipendekkan cerita azam aku tahun baru..aku nak JADI LEBIH POSITIF..LEBIH CERIA...LEBIH HEBAT!..amin...doakan yang terbaik yer..hehehe..dah ler on blog time keje..( hek eleh..macam x biasa kan...hehehe)

No comments:

Post a Comment