Thursday, March 17, 2011

Moody...

Salam...

Minggu ni aku rasa cam amatlah malas sesangat..Tak Tau ler setan aper yang bergayut kat aku..hehehehe...petang2 plak asyik hujan lagi ler malas tu datang ler superb duperb..hihi..Lagi ler malas sebab sejak kebelakangan ni aku ni ader sedikit rasa moody..huhuhu..moody..yup aku rasa aku sebelum ni bukanlah jenis yang moody sangat kut..tapi sekrang aku sangat rasa diri aku ni moody..tapi aku bukan lar jenis yang akan melepaskan rasa..tapi jenis memendam..lagi ler rasa moody tu superb duperb..itu biler balik rumah jer aku akan bukan Al-Quran..that's make me feel much better...huhu..yup in this year there are a lot of things happen to me...yang membuatkan aku berfikir...sedih..menyesal...dan segala bagai..and also ader gak benda2 yang superb amat menggembirakan such as like reducing my weight...Mungkin orang tengok aku tak banyak perubahan but i feel very healthy..malah masalah2 dalaman kesihatan aku dah lama tak berlaku...

For me everybody have their own mood time such as me also...dulu mungkin aku tak rasa macam coz of i am so busy with my time..pagi sampai petang keje..petang plak aku berkejar ke kelas..malam plak spent my time dengan segala bagai assignment dan tugasan yang pensyarah aku bagi...memang teramat lar aku rasa sibuk kdang2 sampai tak cukup nafas aku dibuatnya...But now..rasa so bored..dah terbiaser macam tu...malam plak jam 11 mata ku dah sepet dah..ngantuk..hihihi..banyakkan perubahan dalam hidup aku..yup fasa pengajian aku lalui dah 4 tahun..tahun ni baru aku melalui fasa bekerja dan life as usual..memang agak membosankan bagi aku..but masa tu dapat aku isi dengan target aku untuk capai azam 2011...alhamdulillah usaha tak usia2..dah banyak menampakkan hasilnya..malah aku sangat berpuas hati tatkala aku mampu menyarung banyak busana yang dulu memang aku sendiri berangan tapi mustahil...huhuhuh..alhamdulillah thanks Ya Allah..walaupun tak sepenuhnya azamku tercapai..hoping to realisasikannya tak mustahilkan?..tapi aku kena lar kuat semangatkan...Tapi aku tak nafikan..kadangkala mood yang tak menentu buat aku nak mengunyah...aduh!...memang aku selalu cakap pada kawan2 aku..you have to be lucky..ko makan apa sahaja..but you do not have to be worried of upgrade your weight..hahaha..'upgrade'...ayat jahat yang memang aku selalu pakai..bagi depa sakit hati skit...barulah nak sihat macam aku...itu dulu lar but now..instead of penyakit zaman millenium ni macam2 buat aku rasa..i don't care or 'jeles' of people that can eat everything without worried of gaining their weight..tapi aku rasa sangat2 jeles pada maereka yang mampu gaining or reducing their weight with a healthy lifestyle...hehehe..Maka cuba lar kenali HERBALIFE...mahal yup..itu aku tak nafikan..but can you imaging ko dah dapat darah tinggi and everyday..ko telan drugs..just to maintain your BP..sampai 10 years..ko diagnois of kidney problem plak..subhanallah..kalau on early 30s aku dah ader semua tu maka aku sedang menyusahkan kedua orang tua aku yang semakin tua....yang sepatutnya my responsibillity to take care of them...that's why i feel so happy biler aku dah mula belajar bersenam..malah aku rasa sangat2 ralat...coz..of cuaca aku tak dapat workout or jog as usual..tapi ader sebab cuaca macam tu..so don't blame god coz of that....carilah alternatif lain...insyaallah Allah will give the way kalau niat kita tu betul...HERBALIFE is only ikhtiar kita kearah hidup yang lebih berkualiti...sebab tu lar tak ader ape2 paksaan pun untuk mengamalkan pemakanan kesihatan ni sebab bukan HERBALIFE jer ader kat pasaran..terpulang lah pada keinginan dan kemampuan masing2..cuma yang penting usaha dan tawakal kita untuk kesihatan tu yang penting kerana sakit yang datang tak kenal usia....

Hehehehe..time to get back to home..aku dah lama tak post any valueble entri..maybe sapa2 yang terbaca akan dapat faedahnya..hope with my sharing...aku akan dapat berkongsi...kebaikan....




1 comment:

  1. haaa..header tu dah leh tukar gmbr baru la nmpknya...hihi

    ReplyDelete