Thursday, January 26, 2012

Lamanyer rasa cutiku ini...

Salam...

sedar x sedar..pejam2 celik cutiku cuma berbaki dua hari lagi..waduh!..sentap...malasnyer nak tuning diri bekerja balik..tambah2 mowning2 aku check email pejabat..i saw my bos punyer arahan untuk update data lagi..adess!..data lagi..mak oiii..banyaknyer nak update data ni..data BT..huhu..maka selepas ku mengecheck email tu maka..ku terus ignorekan dulu..hihi..bukan x nak buat tapi need to ask orang yang tahu lar..apakejadah info aku nak masukkan pun tak tahu..busss...tunggu yer submission date dier 3 haribulan..hihi..rasanya sempat lagi untuk aku tanyakan pada si suba kalau dah buat dah...harap2 ler si budak suba tu dah submit..lau x naya mike..huhu..ok lar..leave that work purpose..ke tepi..minggu depan baru den pikio kan jalan penyelesaiannya..

Aku rasa cam lama jer cutiku kali ni..sebab ikutkan hati kecil mike ini..den takut kena soalan cepu mas maka aku sebenarnya takut nak balik kg..apada..ko ni anie!..hihi..negative yang lebih..last2 x da lar banyak sangat..tapi aku dah agak tak memikirkan sangat soal aku tu..bengong kan..orang2 lain sibuk sana sini..aku pulak duk buat rilek jer..cam x da ape2...memang ler..yang disana pun buat hal lagi diam...membisu..so what for! aku nak kecoh2..malas lar..tapi parent aku duk desak2 jugak..for me bukan aku ego...tapi aku penat..tapi kalau aku tak push dier pun tunggu aku push..itu yang aku letih tu....tapi lama2 aku dah  malas dah..biar lar dier..Ya Allah..give me the strenghth...to go through..that..tapi aku pegang..ini dugaan aku dialam ni...Allah x kan uji hambannya lebih dari kemampuannya..maybe i am a strong woman so ujiannya agak mencabar skit lar...hihi..tapi i'm quiet tired sebenarnya..that's why i don't want to think anymore about this..bukan x nak fikir langsung tapi hibernate for a few days..to give me ruang untuk berfikir bagaimana untuk menyelesaikan perkara yang sepatutnya..

My day at my hometown kali ini agak biaser2 jer..but biaser lar i've attending my sedara wedding..anak cik zie..yang bongsu..abe ngoh akhirnya dah bertemu jodoh ngan orang teganu kiter..comeinya jer budaknya..namanya Nora..actually aku plan nak join...masa kenduri belah pompuan kat teganu..tapi i don't have enough time..lagipun masa tu i'm still in my way to go back home...maka..aku datang jer kenduri sambut menantu kat Pengkalan Chepa..Majlis yang agak sederhana..but agak meriah..mcm biaser ler..akan jumper sedara mara kawe...maka kawe terpaksa lar mewujudkan muka senyum hipokrit untuk mengelakkan diri ini dari menjadi sasaran soalan cepu platinum...hahaha...gurau jer lar..ini medan jumper sedara mara..lantak depa lar nak tanya soalan apa pun aku tak kisah..asal..aku bahagia..fuyooo..anie dah jadi hati kering..luar jer kering yer tapi dalam ader taman beb!..hahaha...kiranya anak cik zie semuanya dah berumahtangga lar..abe ngoh ni..lagi muda dari aku..x silap 2 tahun muda lagi dari aku kut..cinta zaman2 belaja..dan alhamdulillah panjang sampai kawin..ok lar tu...aku pun best dapat layan..makan lar..apa lagi..hihi..aku pun sentiasa doa kat Allah moga yang terbaik akan ada dalam urusan aku...nanti...



Pelamin yang simple but nice lar untuk majlis sambut menantu..x yah grand..membazir jer....

Abng faisal..selaku photographer rasmi untuk majlis abe ngoh ni..senang jer pakai abng sendiri..x payoh bayar2 photographer mahal2...aku yang x da abng ni lain ler..huhu..kena side backup ler jugak...
 Gambar pengantin bersama ibunda masing2...abe ngoh masih ader ayah tp dah bercerai...Nora pulak memang ayah dier dah meninggal lama dah..


Sesi makan beradap...sowi kerana...kemahiran snap pictureku masih ditahap lemah..hihi..tapi ok lar...at least x yah guna benda2 canggih..samsung galaxy aceku ini banyak gunanya...

No comments:

Post a Comment