Saturday, October 23, 2010

Tough or down....

Salam...

Again in a blogging world..Dah beberapa hari aku terpaksa meninggalkan blog ini dibelakang..huhu..kerja yang banyak dan tuntutan tugasan sekolah aku yang semuanya perlu disubmit dalam masa yang terdekat membuatkan aku x berkesempatan nak menjenguk dan post cerite baru..Tapi akhirnya..dapat jugak aku bersama blogku ini..Berkongsi apa yang menyeronokkan....

Kenapa aku post tentang tough or down..kerana beberapa minggu ini aku rasakan diri aku melalui satu minggu yang amat menyesakkan fikiran. Memang kerja yang superb banyak..ditambah dengan bos aku dengan rasminya diserang chicken pox dan mendapat MC seminggu.Lagi menyesakkan tambah lagi seminggu sehingga habis function..Huwaaaaaaa....nak nangis pun ader..Ketua bahagian aku plak..superb lar blurrrnnya...Walaupun dier jenis yang amatlah lembut. dan nice.Keblurrraannnnya...membuatkan aku menggaru kepala..Payah siot! keje ngan orang yang blur..aduh!..collegues aku...semuanya mengharapkan. ku ni..sometimes..aku terfikir gak ...susah benar ke nak membiasakan diri bekerja..dan mencuba sesuatu yang baru..For me bagi aku mana pun aku dicampak aku tetap boleh survive..But  sesetengah orang hanya mahu menegakkan.Its the best that she/he can do..Maknanya kalau kena lakukan sesuatu dari luar kebiasaannya..ooh...saya x reti..saya..x pandai..itu adalah alasan standard yang mereka akan berikan..mmm..aku x dapat memberikan komen yang lebih berkenaan tu..Aku pun bukanlah sempurna dan aku juga bukanlah manusia yang baik sangat..but i'll try to make people satisfied with what that i done. Alhamdulillah setakat ni x da lar aku dengar mulut yang mengomel. Aku ni juga dulu kategori macam ni...Almaklumlah..aku ni duduk ngan mak bapak..bak kata orang tido kat bawah ketiak mak bapak..tapi biler aku dah besar dan berada di rantauan orang ni..aku mula jadi lebih independent dengan hidup aku..Alhamdulillah rezeki aku bekerja di tempat orang aku dapat..pengalaman baru dan kematangan diri pun aku dapat..Sekrang aku dah mampu berdiri di kaki sendiri...Aku pun alami a very tough week untuk sekolah aku..Mana taknya..aku punyer classmate ni..dari mula study sampai ler sekrang keje diorang ni..memang last minute punyer keja..masing2 plak penuh dengan alasan tak sempat lah..banyak keje lar..huhu..ada lar my friend yang jugak komited tentang tanggungjawab belajar ni..tapi tak kan lar kami dua ekor ni jer yang ada semangat..Last2 aku buat dono jer..tak buat keje kena marah..huhu..diorang duk gaduh pasal assignment ni perkara biasa..Alhamdullillah beban study..dah hampir tamat..tak payah aku nak melayan karenah diorang ni yang pelik..hahaha..lega satu hal..cuma kena fokus with my exam untuk 29 haribulan nanti..Anie chaiyoi! u can do it..tapi petang ni nak merayap ngan cik wani dulu..hahaha...

The  day before weekend ni jugak aku spent my time with sis ebba..Ni last day kami jumpe..sebelum sis ebba akan balik ke kuantan...Tak tahu lar biler aku akan jumpe..my best buddies ni lagi..Sis ebba akan balik deliver baby kat sana..and akan terus menerus menetap kat kuantan..Sis ebba..niki gonna miss u so much (sob..sob...seday..huhuhu..ni yang down ni)...Even we have a very short time..aku akan rindukan masa bersama sis ebba..because she  the most nice and sporting friend that i have..hehe..don't worry baby..aunty niki gonna courier ur present to kuantan with a big heart to u and your lovely mother..Hope sis ebba x kan lupakan niki kat cni..hehehe...Pray the best life for her...This weekend i spent my life alone..cik faizah..balik kg..lagipun aku perasan angin nya kurang elok ckit..kawan aku sorang ni..ada anginnya..jadi malas ler aku nak kacau...nanti silap tegur aku gak yang makan hati...hahaha..biarlah dier aku dah biaser ngan perangai dier tu..aku pun malas nak ambil pusing..perempuan ada mer moodnyer tu..Yup alone weekend..tapi its ok for me..sambil ditemani my lovely lappy x da ler aku sunyi..lagipun my best friend pah..are always..catch up with me...kami dah kawan dalam 12 tahun..masa primary school lagi..Memang jarang jumper..tapi persahabatan kami x pernah putus..teknologi kan ader..telefon dan internet lah tali penghubung kami..Thanks to her..for being the second ears..dier memang seorang kawan dan pendengar yang baik pada aku...dier juga kaunselor dan pakar psikologi yang baik untuk aku..Huhuhu..hari ni siap mms masakan ikan bawal kat aku..jeles aku huwaaaaaa..nanti2..aku nak masak best2 gak..hehehe

Ok..time to stop..aku dah janji nak keluar ngan cik wani..so..need to ready and siapkan2 diri...bye..

No comments:

Post a Comment