Sunday, January 30, 2011

Weekends In The End Of Januari...

Salam...

Again blogging...This weekend i have a full of activity..Tapi memandangkan semlm aku x share my story in my blog..So that aku nak bercerita pasal Karangkraf Book Fair!..hehehe..Sebagaimana yang dijanjikan last friday..we allz..aku, kak yan..ngan adah pergi ler kat seksyen 16 Shah Alam tu..nun di tempat Fair Karangkraf tu..hehehehe..best gler..Betapa addicted tahan gabannya aku.. and kak yan..kitaorang siap dah berjanji..blah awal dari office..(kengkawan..jgn diikut perangai tak berapa senonoh ni..yer..jgan curi tulang )..hehehe..tapi jgan salah sangka...my bos pun bagi green light!..hehehe..pagi2 lagi dah bercerita..'nik..kawan akak cakap ader book fair karangkraf...tak pergi ker?'..aku cam biaser ler..sengih2..sumbing..'memang nak pergi pun bos'...hehehe...maka dengan ikhlasnya bosku tercinta berkata..' pergi lar best..hehehe..'...hehehe...apa lagi we all dapat ler moving early..lagipun hari Jumaat..so that..rehat pun awal..Mekacih bos!..Love u..hikhik.. ( bab2 mcm ni memang tumbuh ler tanduk jahat..hahahaha..)..So i want to share some pic with u..maka x da ler banyak aku nak bercerita....hehehe..



 Di Luar Premis Karangkraf ni penuh dengan kereta..
Kedatangan kami amatlah diberkati...park pun depan pintu pagar lagi..heheheh








Salah satu gerai bacaan terbitan karangkraf...Hehehe..
Aku punyer destinasi bukan kat sini..Tapi tengok kakak ni excited...gler..





Hehehe..kak yan yang amatlah excited nak mencari..sampai tak tengok kiri kanan dah..hehehehe





Kakak2 ni..amatlah excited mencari buku..sampai tak sedar ape2..Aku ni tak da le terlebih addicted..hehehe


Ni antara bahan terbitan Karangkraf..Aku punyer pilihan....ader ler..hehehe

Macam2 gerai yang dibuka..untuk semua jenis bahan terbitan Karangkraf dengan harga yang dah berdiskaun..jadi kitorang pun apa lagi rambang mata ma!..hehehe..tiap2 booth plak siap ader game lagi......Malah ader gak pertandingan mengukur panjang kereta..Apa jenis kete tu aku pun x sure ler..jgan ler tanyer aku bab2 kete ni..aku cumer kenal persona jer..hehehehe...Kalau menang..korang dapat kete ni..hehehe...best2...


Cuba bayangkan kalau korang berjaya..teka panjang kereta ni..bestnyer..balik kg..
boleh isi satu family yang ramai hehehehe....


  Aksi ..puan adah kita bermain game..puzzle...dapat hadiah spesel lagi..hikhik..


Akhirnya..sedar..x sedar..kitaorang cam biaser ler..menghabiskan jugak lebihan-lebihan budget yang ader..hahaha..memang dah namanya addicted memang addicted ler..tapi untuk aku..buku ni satu kepuasan..so it is worth it for me...hehehe...aku rasa semua tekanan aku hilang..hehehe..

So cam biaser weekendku minggu ni terisi..Semlm....had an aerobic session kat Tasik..Weighing session untuk Weight Loss Challenge..and happy to share i loss another kg!..alhamdulillah..tak jadi pemenang mingguan pun..but i am enjoy of reducing more kg..hehehe...and then...after lunch..we had a small reunion with sis ebba..hehehe..thanks to cik nai..yang memang setia menemani ku...Sejak sis ebba ke Kedah..and then balik kg..kuantan..dah lama gak aku x jumper dier..tambah2 aku nak tengok si naufal!..best2..akhirnya dapat kiss naufal..seronok sharing story..kak ebba bercerita pasal cerita bersalin..walaupun aku x kawin..ngeri jugak mendengar perit jerih seorang ibu nak bersalinkan seorang anak..That's why syurga ni dibawah tapak kaki ibu..nak bersalin ibarat kita bertarung nyawa..it is not easy...one day aku pun akan rasa gak pengalaman tu...moga segalanya dipermudahkan..aku sebagai kawan dapat share the joy of having a child..hehehe..tengok muka naufal yang comel..tu memang sangat2 menguja kan..yer lar kalau x tak takkan tuhan kata zuriat tu penyambung kasih sayang suami isteri..cheewah..tetiba aku ni jadi ustazah..So there is a few pic masa aku jumper ngan sis ebba..Naufal!...cute boy!..hehehe






Mekacih yer mama ebba..kata mama ebba.
'niki ni..amik naufal..belajar2 pangku baby..ckit..mama ebba snap pic...'..hehehe


Inilah..Naufal Adha Bin Nursyafiq Waza..tomei kan!


Amik berkat..mak cik ni..hehehe..cian si naufal tu..asyik kena pass over jer..hehehe


Abg apit, sis ebba..ngan naufal...

Ni mula lar..buat pose..gler2..plak..mama ebba..ngan nai demok...


Pose  gler2..anie mardhiah..and mama ebba..


Mak cik nai ni..pantang disuruh pose..satu hari boleh maintain mak cik ni..hehehe

Pic three of us..with naufal..
(harap abaikan tudungku yang sama dengan gambar di blog title ku itu....Itu tudung peberet..senag nak pakai..al-maklumlah...M..nyer besar ckit..heheheh)


Kitaorang lepak2 sampai ler jam 6...banyak gak lah share story2..hehe..to sis ebba..thanks yer..seronok dapat jumpa sis ebba satu family..lain kali kita jumpe lagi tau..!..

Aktiviti on weekendku hari ni bersambung lagi..kitaorang had a cycling activity kat Bukit Cherakah Shah Alam..Bunyinyer cam jakun kan..hahaha..memang pun..dah 6 tahun aku kat shah alam ni..baru hari ni tergerak hati ni nak ke bukit cherakah berbasikal..Itu pun sebab kengkawan2 aku ni sibuk duk ajak...hehehe...aku pun sebenarnya x sure..skill berbasikal aku ni ader lagi ker..hehehe..ntah2..mau tersadung masuk semak..x ke naya tu..hehehe..hello!..tengok orang lar..ader..best aper cycling ni!..for me enjoyable...paling penting exercise..bakar kalori..Pe2 pun thanks ler dengan kengkawan2 ku ni...hehehe walaupun naik kematu  dan sakit bontot ni...hehehe..sapa suh dah tua bangka baru nak berbasikal kan..hehehe... But if i have time aku nak join lagi..sangat2 best dan mengujakan...

And lastly...i feel so happy and enjoy with my weekend in Januari..Kalau berkesempatan...memang nak join lagi aktiviti-aktiviti macam ni..harap2 stil ader ler korum mencukupkan..kalau x cukup..En.epul nai tu aku paksa ikut sekali..hehehe..jgan mare nai...hehehe..Ok need to stop now..mata dah ngantuk..aku pun nak amik..feel..esok I'm going back to my hometown..Orang Raya Cina..Aku pun sibuk ler cuti!..hehehehe


3 comments:

  1. slmt balik raya.
    slmt mynmbt bulan baru.
    bila nak slmt mnymbt org baru lak?kekeke

    ReplyDelete
  2. tq girls..luv u all so much2..mwahhhhhh!!~

    ReplyDelete
  3. orang baru..hikhik..tunggu..hehehe..ur welcome sis ebba..

    ReplyDelete