Tuesday, January 10, 2012

Terima Kasih padamu Ya Allah...

Salam...

Again come..to my lovely blog...rasa best sangat nak menulis sebab ada certain things yang aku dah dapat realease dari kepala aku ni...Alhamdulillah..pasal isu aku kena transfer ke sepang tu..syukur sangat2...memang bunyinyer cam hampeh kan..pesal lar aku nak meroyan just coz aku kena transfer kat dalam selangor..coz..aku rasa x lojik dan aku ni mangsa keadaan..yer lar aku ni x da reason yang agak munasabah untuk ditransfer ke sana..sebab nak gantikan peg..yang datang sna yang tak direstui sebab problematic skit....kerna usia kerja yang dah 6 tahun..kat unit yang sama..naper ada hamba Allah tu asyik membeku jer kat situ mentang2 hamba Allah tu pegawai pakar..aku ni plak ikan bilis  yang biler2 masa boleh masak sambal atau goreng ngan bawang...sadis kan..mmm..ntah lar malas lar aku nak ungkitkan perkara yang dah jadi..nak lawan pun..siapa aku untuk buat macam tu..x da hak yang hakiki pun...maka..apa2 yang berlaku aku memang kalah pada manusia..tapi aku percaya Allah sentiasa ada untuk hambanya...Maka doa jer aku panjatkan untuk lembutkan hati puan pengarah perkenankan doa aku..dan Alhamdulillah Allah perkenankan doaku...syukur sangat..maka aku pun x usah lar nak pening2..untuk memindah barang2 ku kerumah sewa baru...kiranya aku perlu pening untuk settlekan permasalahan yang satu lagi tu....hehehe..tunggu tu kemudian citer..itu citer panas skit..x leh citer hari ni...berkajang2 ler..post aku ni korang kena baca...

Pada hamba Allah yang nak menegakkan keadilan tu..aku rasa cerminkan lah kelemahan dan kelebihan diri kita..jangan dirasakan kita jer yang terlalu hebat..kita manusia semua penuh dengan kekurangan..kita harus bersyukur dengan segala nikmat yang Allah berikan..rezeki yang dicari sehari2...biar lar kita tahu keberkatannya..sebab semua tu adalah darah daging kita...buruk yang masuk badan kita..makin hitam lar hati kita..sebab tu ilmu susah nak lekat...aku ni walaupun nak cari rezeki untuk perut aku..tapi aku selalu pikir benda2 camtu..kalau lar aku dah ada keluarga nanti lagi lar aku pandang semua tu..sebab semua tu yang akan mencerminkan keberkatan hidup kita seharian...Alhamdulillah jutaan syukur aku panjat pada Allah...kerna bagi aku semua dugaan ini..naper? sebab kerna semua ni aku x lupe DIA..kerna sumer ni...buatkan aku sedar kekhilafan diri..dan sentiasa bermunajat padaNYA..memang selalu aku doa pada Allah agar aku dikuatkan iman dan sentiasa ingat padaNYA...kerna dier yang beri semua ni padaku...dier yang beri kenikmatan ni padaku...Aku pun masa hantar surat rayuan ni x berharap sangat pun..aku ni siapa..x da kuasa apa2..di dunia..tapi aku tahu dimana aku ada...Allah tempat aku mengadu...Allah tempat aku berdoa..Allah tempat aku menangis..syukur Ya Allah..cuma aku masih berdebar masih takut..yer lar...selagi aku x da surat kat tangan x boleh lar nak suka suki lagi...tapi biler aku tatap surat kat meja kak anna tadi..alhamdulillah sangat2...Terima Kasih Padamu Ya Allah....sekurang2nya tidur aku hari ni..x perlu berfikir lagi...Masih jauh perjalanan aku..masih banyak cabaran mendatang yang aku sendiri tak tahu apa lagi yang bakal aku hadapi..tapi insyaallah aku percaya doa aku...padaNYA..akan sentiasa menjadi perisai yang terkuat buat aku..sokongan teman2..kedua ibu bapa aku adalah yang menjadi tulang belakang terkuat buat aku...Terima Kasih padamu Ya Allah atas semua ini..


2 comments:

  1. alhamdulillah...
    u see.kalau niat baik, Allah perkenankan.

    ReplyDelete
  2. Tu lar kak...syukur sangat2....cabaran mendatang akan....saya hadapi..dengan...tenang...

    ReplyDelete