Wednesday, January 11, 2012

Hati Lelaki..

Salam....

Alhamdulillah..hari ni aku mulakan hari dengan penuh kesyukuran..sekurang-kurangnya masih mampu melalui hari2 mendatang dengan sihat.syukur sangat2 pada Allah. DIA berikan aku jutaan nikmat..Best hari ni aku dapat sembang..dapat spent time dengan kawan tersayang...Citer pasal kehidupan keje...kiranya penuh dengan rahmat...lar alhamdulillah sangat2..

Naper erk..tetiba entri aku ni citer pasal lelaki plak...ntah lar..maybe i need some place to through over my feeling..jgan salah faham...yer..seyes...dalam hidup aku..lelaki yang aku kagumi of course my dearest father..abah aku..abah ni orangnya tak banyak cakap tapi idea yang abah kemukakan sentiasa bernas dan tak menyusahkan sesiapa..malah abah walaupun diam tapi tak menyusahkan sesiapa..abah jugak sangat independent..sebab abah lahir dari keluarga yang susah...abah pulak cool jer orangnya..berlainan benar dengan mama aku yang sikit kelam kabut orangnya...tapi satu jer aku memang x reti nak baca hati abah ni..kadang2 memang tak tahu apa yang tersirat kat hati dier ni...tapi sekurangnya2 aku tahu abah ni memang seorang lelaki yang baik..yer lar..dari acuan dier lar aku jadi seorang macam sekrang..sekurang2nya dalam jahat aku tu..aku tahu lar...dosa dan pahala aku kat mana kan...tapi seyes lar kalau nak buat jahat macam mana pun..aku memang akan teringat balik kat abah..kesian kat abah sebab dier yang akan tanggung semua dosa-dosa kering dan basah yang aku buat..abah ampunkan anie yer..insyaallah anie akan jadi anak yang baik untuk abah..

Berbalik pulak pada topik hati lelaki ni..aku seyes dalam kategori yang agak takut lelaki..lelaki sekrang memang x macam lelaki2 zaman dulu..macam2 topeng diaorang boleh pakai...maka aku agak fobia lar..memang lar one day seorang insan yang bernama lelaki ni akan jadi suami aku...tapi banyak perkara2 sekeliling yang terjadi pada kawan2 aku buatkan aku sangat2 takut...subhanallah..terukkan aku ni..selalu aku doa moga aku dikurniakan lelaki yang baik untuk menemani aku..jadi suami aku...insyaallah...hingga usia 28 tahun ni ( x sampai lagi yer secara rasminyer..hehehe)..aku memang mengenali seorang lelaki dalam hidup aku selain abah dan kawan baik aku wan..a very simple guy..x romantik langsung...kadang2 garang gak..tapi cepat sejuk...and part yang aku memang x imagine dan kalau boleh x nak adalah HANDSOME!..aduh! tolong lar..bagi aku mamat mcm ni poyo...memang poyo dan ego dier tinggi sampai atap...belum cecah awan jer lagi. and aku dapat kenal ngan mamat yang jenis macam ni nasib..nasib....walau aku tak kawin ngan dier lagi actually family aku dh tahu persahabatan aku ni..So sapa2 yang boleh bantu how i need to handle this kind of guy..He know how to move but he don't want to start everything that he done..letih lar macam ni...asyik aku jer kena mula..kadang2 aku risau kut aku yang syok sendiri buat sesuatu kan....itu lar nak kata..hati lelaki ni....mak ooi..susah betul nak fahami..biler aku duk sorang membujang ni aku lebih senang sebenarnya..sebab aku rasa aku x yah duk pikir pasal orang lain except my family jer lar...tapi kata orang sampai biler kan kau nak duk sorang2..one day u still need a man..to be by your side to support ur life...adeh!...sapa2 yang terrer bab2 ni buleh kut tulung2 hamba ni..hehehehe....

2 comments:

  1. jgn niat mcm tu.
    kan umat muhammad kena ikut sunnah. so kena la ada psgn hidup.

    ReplyDelete
  2. hehehe..itu niat time tak leh pikir...hehehe...insyaallah thanks for good advice kak yer..

    ReplyDelete