Friday, October 8, 2010

study..study...

salam..

Hari ni seronok aku berblogging..Di malam-malam minggu sambil ditemani cik nai...Saje aku angkut cik nai datang cni..sajer nak dier teman aku ziarah sedara maraku besok..hehehe..Tapi x tahu ler jadi ke x...yer ler..dah lama sangat..Jangan diorang pun x ingat sudah..aku pun naik segan. Harap2 menjadi ler projek aku ni sebab my mama dan abah dan bising.Biler ko nak lawat pak cik ko..tu..huhu..Bukan tak nak segan..da..yer lar lawat sedara mara high standard ni.Aku ni dah lar sempoi nyer makhluk..hehehe..Tapi tak kan lar depa x kenai aku kan..hehehe..

Hari ni aku ader sekolah..Biaser ler setiap hari Jumaat dan Isnin aku ni sekolah lagi..hehehe..Jangan salah paham bukan sekolah amik SPM, aku ni gatai isi borang sambung degree..hehehe..part time plak tu..Sebab tu ler hidup aku ni kelam kabut juga..Bagus juga tuhan bagi aku membujang lagi..kalau dah berkeluarga gamaknya..laki dan anak2ku tunggang langgang dibuatnya..hahaha..x da lar sampai camtu..Ok apa life aku.I still can control my life even kadangkala terpaksa mencuri masa..Yer lar belajar part time memang banyak dugaannya..Dan the most important part is orang yang belajar part time ni kena ada satu kelebihan..boleh melakukan dua kerja dalam satu masa...Am i that type of person? Walluhallam..tapi alhamdulillah keputusan peperiksaan jarang mengecewakan.Walaupun tak selalu pernah jugak aku dapat AD.Kiranya..berbaloi jugak aku berjaga malam..dan korban masa berjalan2..Belajar ni memang seronok..terus-terang aku katakan kadangkala..aku menyesal jugak apasal lar dulu2..aku pemalas..lau x aku dah berada lebih tinggi..dari sekrang..

Tapi yang penting kita kena positif dan anggap..setiap perjalanan yang tuhan tentukan ada hikmahnya..dan hikmahnya...aku berada dimana aku berada sekarang..Ya..tuhan aku teramat-amat lah bersyukur dengan rahmat yang kau berikan...Tapi seksa juga nak habiskan pengajiannya..sebab yang negatifnya..apabila time nak buat keje..aduh!..yer lar kita masing-masing berkerjaya.tak termasuk lagi yang dah berkeluarga..huhu..waktu ni  ler ada partner..tido..partner duit..yang tak bestnya..partner kena buat assgn..Yang partner part lain buat peranan yang senang. Kadangkala aku terfikir jugak diorang ni masa decide nak sambung pengajian mungkin ada perkara-perkara yang nak diambil tahu kut.Bila datang bab ni aku memang pening sebab kena bergaduh!..menjerit2...dan merayu2...tolong ler buat keje..Last2..minah bujang ni ler yang jadi minah sanggup..Memang standard dalam belajar ni..sebenarnya yang belajar full time pun ader masalah ni jugak..huhuhu..Bergantung pada niat dan inisiatif masing-masing sebenarnya..Lau kita bekerja dengan orang yang komited mungkin tak da lar masalah sangat...Untuk aku ada lagi dua tanggungjawab yang aku perlu selesaikan untuk pengajian aku ni..Huwaaaaaaa..nak menangis pun ader..dua pun dah cukup merana nak siapkan. Yer lar banyak masalah negara..tambah pak cik misai kelas aku ni...pening..pening..

Tapi apa-apa yang berlaku aku kena usahakan yang terbaik pada diri ini..Yer lar..rugi ma!..tinggal 3 minggu lagi...and then MERDEKA!..hehehe..Harapnya jugak dapat lah keputusan yang membanggakan..Harap-harap pak cik misai dan kakak tiri pak cik misai...pun sama...Lepas ni baru ler boleh konvo dengan bangganya..hehehe..kawan-kawan aku ada bertanya..lepas ni x nak sambung Master?..hehehe..sabar..sabar. Bagi aku berehat jap..and then...we wait and see..yer lar bak kata orang kita hanya merancang tuhan yang menentukan (huwaaaaa..sebenarnya macm dah malas)..hahaha..hehehe..Apa yang berlaku sekalipun aku rasa aku memang seorang yang cukup kuat..Yer lar bukan senang nak lakukan apa yang aku lakukan sekrang..hehehe..Tapi aku tahu aku tak lar sehebat mana pun..sebab ada orang yang lebih hebat..Jadi yang penting kita kena sentiasa positif dengan hidup kita..Insyaallah aku akan cuba mengekalkan yang terbaik dalam diri ini..Chaiyoi!..anie u can do it...

Hehehe..now time for me to stop..hehehe..sebenarnya dah kepanasan..dan aku nak masuk shower jap..huhu..aku amat perlukannya..dan perlukan masa berusaha untuk kerja sekolah aku yang masih bertangguh..hehe..dada..

No comments:

Post a Comment